About Me

Cress Eksik Parça Göbekli Tepe Muhafızı Cinder Beni Bırakma

Karanlık Zihinler - Alexandra Bracken

Bu harika kitabı yorumlarken sizlere ister istemez spoiler verebilirim. Yorumu okuyacak olan arkadaşları şimdiden uyarmak istedim :)

Kitabın konusunu merak eden arkadaşlar için:

Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.
Aklınızın derinliklerinde gezinebilir,
Anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim. Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar
Ve kaçanlar...

Yorumuma geçecek olursam eğer. Kitabı çok sevdim. Okurken büyük bir keyif aldım.. 
Ama o son yok mu o son!! Sevgili yazarım naptın sen ya? Resmen kalbimin ezildiğini hissettim okurken. Hele Ruby'nin bunu bilinçli olarak yapması.. Umarım ikinci kitapta ne yapar ne eder bu Liam'a yaptığı şeyi geri alabilir. Biraz karışık bir cümle oldu sanırım :) Sanmayın Ruby, Liam'a kazık atıyor. Aksine onu ve Chubs'ı kurtarmak için kendini feda ediyor.. 
Çocuklar belli bir yaşa gelince birden ölmeye başlıyor. Bilirsiniz devletler nasıldır, hemen olaya el koyuyorlar. Hayatta kalan çocuklarda belli 'anormallikler' ile karşılaşılıyor. Devlet baba, insanları kandırmayı kendine görev edindiğinden bu 'çocukları' iyileştirmek adına toplama kampına alıyor. Ama hiçbir şey göründüğü gibi değil. Ruby ise maalesef bu olayı 10. doğum gününde yaşıyor. Kendinizi onun yerine koyun. Tam 10. doğum gününüz, ailenizin süpriz yapmasını ve muhteşem bir gün geçirmeyi diliyorsunuz. Ancak bir uyanıyorsunuz ve aileniz sizi tanımıyor, tanımadıkları gibi de bu pis devlete sizi veriyor. Ben Ruby'nin kendi tam olarak farkında olamasa da çok sağlam karakterde biri olduğunu düşünüyorum. Ve evet, Ruby en tehlikeli cinsten. O bir Turuncu! İnsanların aklına girebiliyor, dilediğini görüp, dilediklerini silebiliyor.. Daha neler neler.. 
Ah bir de Liam var tabi :) Kendisi Mavi. Okurken ona hayran olmamak elde değil.
Benim kitap serüvenindeki en sevdiğim noktalardan birisi de bu ikilimizin birbirlerini ilk gördükleri anda aşık olmamaları. Her şey yavaş yavaş, sağlam oturuyor ilişkilerinde. Bu yüzden özellikle bu olayı çok sevdim. 
Herkes, ama herkes gidip bu kitaba sahip olsun ve direk okumaya başlasın! Harika bir kitap.


Serinin diğer kitapları:

1.  The Darkest Minds - Karanlık Zihinler
2.  Never Fade (2013)
3.  In The Afterlight (2014)


** Son olarak kitabı alacak olan arkadaşlarım baskı hatasına dikkat etsinler. Benim maalesef sayfaları eksik çıkmıştı. Direk yayınevi ile irtibata geçip, değiştirmiştim. Ayrıca dilerim yayınevi ikinci ve üçüncü kitaplar için bizleri çok bekletmezler. Aslında hazır onlar daha çıkmamışken bir dilek dilemek istiyorum :D N'olur ciltli çıkarın. Böyle karton kapak yazık oluyor kitaplara :/



6 yorum:

  1. Bloğun hayırlı olsun Gamze.Yorumlarını keyifle ve büyük bir merakla takip ediyorum.Seriler tamamlanmadan okumaya,diğerlerini beklemeye nasıl dayanıyorsun bilmiyorum :)
    Yorumunu okuyunca hemen not aldım bu kitabı da,seri tamamlanınca okumak kısmet olur inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim öncelikle :)
      Aslında eğer yayınevi serinin tüm kitaplarını çıkarmışsa hepsini almadan okumaya başlamam. Karen Marie Moning'in Kan Ateşi serisi gibi mesela :D Hala sadece ilk iki kitabını alabildim o yüzden başlamadım.
      Serinin ilk kitabı yayınlanan durumlarda ise beklemek güzel olabilir ancak her kitap çok iyi olmuyor. Mesela diyelim bunu okudum ve beğenmedim. Direk seriyi kafamdan siliyorum. Hem boşuna diğer kitaplarına para vermemişte oluyorum.
      Ha tabi bir de benim büyük merakım söz konusu :D Merak galip gelince o kitabı elime almadan edemiyorum :)

      Sil
  2. Çok merak ediyorum bu seriyi *-*
    İnşallah bir an önce elime geçer :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle başarılı bir seri.
      ama tavsiyem ikinci kitapta çıksın öyle oku :)

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Evet mutlaka tamamlayip devam edin. Ben ilk kitabi sansa buldum okudum ve bayildim ancak devami yok elimde cok fena kaldim;(

    YanıtlaSil