About Me

Cress Eksik Parça Göbekli Tepe Muhafızı Cinder Beni Bırakma

KGBT 1. Tur || Rehine - Sümeyye Akarçay | Röportaj


Turumuzun son gününde yazarımızın röportajı ile sizlerleyim. Ben çok keyif aldım hazırlarken umarım sizlerin de hoşuna gider :)


Merhaba :) 
Öncelikle ilk turumuzu sizin kitabınız ile yaptığımız için çok mutluyuz
 ve röportajımızı kabul ettiğiniz için de ayrıca teşekkür ederim  :)
Ve bunlar da sizin için hazırladığımız sorular :)

1. Röportajların olmazsa olmazı ile başlayalım. Bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

Merhabalar, ben de bilindik şekilde başlıyorum öyleyse İsmim Sümeyye Akarçay, kitaplarına aşık, edebiyat deryasına atlamış lisansını almayı amaçlayan, hayalperest ve kesinlikle mor delisi biriyim. Hayatımda yazmak ve basılmış kitaplarımı görmek dünyadaki en büyük mutluluğum. Bir de minik Sultan Papağanım var. Oğlum ^^


2. Kitap yazma serüveniniz nasıl ve ne zaman başladı?

 2011 yılının ilk yarısında bir yayınevinin yarışmasına katılmaya karar verdim. İlk hikayemi öyle kurguladım. Daha sonra hikaye sayfalarında yayınlayarak kısa sürede sevilen ve başarılı bir yazar olarak ismimi duyurdum. Herkesin bir merdiveni vardır. Benimki de böyle başladı. Aldığım destekler o kadar teşvik ediciydi ki, yazdığım ilk Türk hikayem çok çok sevilince yarısında kesip kitaba dönüştürme kararı aldım. Her şey okuyucuların bana özelden mesaj atmasıyla başladı desem, doğrudur

3. Yazım süresince size ilham veren şeyler nelerdir? 

Su. Musluktan akan veya içtiğimiz su. Su ile inanılmaz etkileşimim var. O akarken ben mutlaka özgün bir kurgunun içine dalıyorum.

4. Rehine ve Aşka Rehin kitaplarının basım süresince yaşadıklarınızı anlatabilir misiniz, kitaplarınız elinize ilk aldığınızda neler hissettiniz?

Rehine 2012 yılında ilk basımını yaptı. Bu sene Optimum Kitap ile tekrar hayat buldu. İlk kitap olup elime aldığımda inanılmaz bir yoğunluk yaşadım. Gülmek veya ağlamak arasında bocalayıp durdum. Tabi ki gözlerim doldu. Ben onu somut bir hale hayata gelmesi için kendimle çok mücadele verdim. İlklerin zorluğu ve güzelliği bu yüzden ölçülemez, paha biçilemez. Rehine'nin yeri bende çok ayrıdır. Aşka Rehin'de Burak ve Betül'ün aşklarını çok özel buldum. Burak çok acı çeken ve içinde yaşayan sessiz tiplerden. O yüzden bir kitap ile ödüllendirmek istedim. Kitap oluşum süreci her zaman sıkıntılıdır, ama okuyucuya ulaştığında ve aldığımız güzel yorumlar tüm zorlukları unutturuyor Doğum süreci diyorum ben. Bir anne de 9 ay acısını ve doğumun zorluğunu çeker ama bebeğini alınca geçmişi unutur gider. Bu da öyle. O yüzden kitaplarıma aşığım!

5. Son dönemlerde çok fazla Türk yazarın kitapları çıktı. Ancak okuyucuların bir kesiminde Türk yazarlara karşı biraz önyargı ile yaklaşıldığını görüyoruz. Sizce bunun nedeni nedir? Türk yazarlarının yaptığı bu atılım okuyucuda oluşan bu yargıları kırabilir mi?

Eskiden olsa Türk Yazar dendiğinde, akıllara ya mutsuz sonla biten bir dram ya da biyografilerden oluşan eserler geliyordu. Türkler, Tarih kitabı, Eğitici kitaplar, Yemek kitapları yazan kişiler olarak algılanıyor, roman yazana fazla eğilim gösteremiyordu. Çünkü haberi olmuyordu. Şimdiler de ise Wattpad dendiği zaman sürekli duymaktan dolayı bir bıkma söz konusu. Bu yüzden 'her önüne gelen kitap çıkartıyor' diyerek lanse ediliyorlar. Yine bir ön yargı var. Ama son bir buçuk senede fazlasıyla insanların bilinçlendiğini düşünüyorum. Umarım ki ön yargıların hepsi kırılır ve daha fazla kişiye ulaşır kitaplarımız.

6.En çok hangi hangi tarz kitapları okumayı seviyorsunuz? Ve okuduğunuz kitaplar içinden favori kitaplarınız nelerdir?

Tarihi aşk romanları, fantastik ve kişisel gelişim.

7. Yakında bizlerle buluşacak 3. kitap Hayata Rehin'de bizleri ne gibi süprizler bekliyor biraz bahsedebilir misiniz? ( Eminim serinin takipçileri benim gibi Ömer karakterinin hikayesini çok merak ediyordur :))

Oyh, Hayata Rehin Eminim tüm okurlarımın merakla beklediği soru bu olacak Namı diğer Kara Ruhlu Ömer, fazlasıyla kara bir insan. Siyah takım elbiseden başka bir renk giymeyen, gecenin karanlığı ile hayatını siyaha bulamış ve asla güneşe ulaşamayacağını düşünen bir adam. Ama kaderin cilvesi olarak hayatının sallantılı bir anında kararını veriyor. O anda karşısına çıkan Hayat'ı önemsiz bir iş olarak görüyor ancak Hayat hiç de iş olarak kalmıyor Ömer'in karanlık dünyasına bir Ay olarak doğuyor. Güneşe çıkamasa bile ışığı oluyor. Kısaca böyle. Henüz yazım aşamasında olduğu ve tam oturmadığı için fazla detaya inemiyorum. Okurken beklediğinizin karşılığını alacağınıza eminim. 

Son olarak söylemek istediğini bir şey var mı?

Bana bu fırsatı tanıdığınız ve ilk göz ağrım olan kitabımla ilk turunuz da yer verdiğiniz için tüm Kitap Gurmeleri Blog Tur ekibine çok teşekkür ederim. Başarılarınız daim olsun.

Biz de Rehine'ye tur yapmaktan büyük keyif aldık, bu güzel kitabın yazarı ile yaptığımız sohbet daha bir keyifliydi :)





2 yorum:

  1. Blogunuzu kitap videosundan tanıdım, fazlasıyla imrendim. Bir videonun altına dediğim gibi Zaman Çarkı Serisi o kütüphanede yer almayı hak ediyor. İlk 11 kitap Robert Jordan son 3 yazar öldüğü için notlarıyla Brandon Sanderson tarafından tamamlanmış. İki yazar da başarılı olduğu için pek fazla bozulmuyor dili akışı falan. İthaki tüm kitapları ciltli olarak da çıkarmış ayrıca. Biraz pahallı gelebilir ama parayı hak ediyorlar.

    Takip ettim bana da beklerim.

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bana bir kişi daha önermişti, siz de söyleyince şuan not aldım. Sahaflarda didik didik araştıracağım :)
      Hemen bakıyorum blogunuza da :)

      Sil