About Me

Cress Eksik Parça Göbekli Tepe Muhafızı Cinder Beni Bırakma

KGBT 6. Tur || Tek İsim, Tek Kader - John Green & David Levithan | Yorum


Will Grayson
Ya çılgın dostunuz hayatınızla dalga geçen bir müzikal sahneliyorsa
Ve hoşlanmadığınızı sandığınız kız sizden hoşlanmaya başladıysa?

Öteki Will Grayson
Ya yapayalnız hissettiğiniz bu dünyada tek gerçeğiniz depresyonunuzsa
Ve hiç tanışmadığınız birine sırılsıklam âşık olduysanız?

İkisinin de ismi Will Grayson;
İkisi de Şikago'da yaşıyor
Ve ikisi de on yedi yaşında…
Ortak bir de dertleri var:
Aşka duydukları su katılmamış korku… 


Aynı isim ve soyisme sahip iki genç insanın hikayesini okuyoruz.
Will Grayson ve Will Grayson.
Farklı şehirlerde hayatlarını sürdüren iki gencin, çok ilginç bir şekilde yollarının kesişmesi ile birlikte birbirlerinin hayatlarına yaptıkları dokunuşlara şahit oluyoruz.
Kitapta bir bölüm birisinin gözünden, diğer bölüm ise ikinci Will'in gözünden anlatılıyor. Yani iki karakterin de duygu ve düşüncelerinin içine girebilmek için bu şekilde yazılması şahsen hoşuma gitti.

Sanırım bu kitap için hissettiğim en büyük hayal kırıklığım, iki gencin tanışması ve sonrasında gelişen olayların, onların hayatında çok büyük değişikliklere yol açmamasıydı. Hani ne bileyim ben şahsen Tıfıl'ın dostu olan Will'i nedense bazen sanki kitabın bir yan karakteriymiş gibi hissettim.

Green tarafından kaleme alınan Will, klasik, şimdiye kadar devamlı okuduğumuz erkek karakter tipi. Yazar sanırım bundan vazgeçemiyor :) Tam bir inek öğrencimiz, suskun, utangaç ve Tıfıl ile arkadaş olmasına rağmen onun gölgesinden daha fazla olamayan birisi. En azından kitabın sonunda bir silkelenip kendine geliyor ki.. Bunun için Jane'e ne kadar teşekkür etsem az sanırım :)

Leviathan'a ait olan Will ise.. Biraz sınırları zorlayan bir karakter. Şöyle ki kendini öyle bir depresyonun içine atmış ki hani evinin çatısının altında yaşadığı annesi ile bir iki cümle dahi kurmadan günlerini geçiriyor. Ve ardından internet ortamında Isaac ile tanışıyor. İşte uzun süren konuşmalarının sonunda en sonunda yüz yüze buluşmaya karar vermeleri ve belirledikleri buluşma noktası, bizim diğer Will Grayson ile tesadüfen tanışma sahnesini doğuruyor.

Tıfıl Cooper karakterine de gelirsem eğer.. Onun hakkında aslında ne hissettiğimi tam olarak bilmiyorum. Çünkü yeri geldi çok sevimli buldum, yeri geldi hareketleri ve konuşmalarını çok abartılı buldum.

Yazarın bu okuduğum 4. kitabı oldu. Benim için ilginç bir serüvendi bu kitap doğrusu.

Kitapla ilgili bir konudan da bahsetmeden geçemeyeceğim. İnsanların cinsel tercihlerine saygım sonsuz. Ancak burada okurken devamlı devamlı bu tercihleri göze sokmak ne kadar doğruydu emin değilim. Yani hani gaysen ya da hetero isen bir iki kere söyler geçersin değil mi? Sürekli etiket belirtmek ne gerekli ki?

Bunun dışında bir diğer sorunum ise, kitapta geçen konuşmalardaki fazla küfürlü konuşmalardı. Hani buradaki karakterlerimiz de zaten liseye giden 16-17 yaşında insanlar.. Ve bu yazarın kitlesi de belliyken bu kadar fazla kullanılması rahatsız edici kelimelerin, beni yordu okurken.

Goodreads veya videolarımı takip edenler bilir, John Green ile ilginç bir imtihan veriyorum ben :) Hani yazarı sevmeyen yok neredeyse, ama benim yıldızım kendisiyle bir türlü barışamadı. O yüzden okuma kararınızı size bırakıyorum :)

Evet, kitap kesinlikle akıcıydı, çalışmama rağmen kısa sürede bitirebildim kitabı ki anlamadım ne zaman kaçlara geldiğimi bile :) Ayrıca son olarak bu kitapta Green'in hikayesine Levithan'ın da katılması beni çok memnun etti. Nedenine gelirsem de, Green diğer kitaplarındaki gibi bir karakter yaratmışken 'yine', Levithan bize farklı bir Will sunmuş oldu, her ne kadar kendisinden haz etmesem de en azından değişiklik hoş oldu doğrusu :)

Orjinal Adı: Will Grayson, Will Grayson
Sayfa Sayısı: 336

Goodreads Puanı:3,92
Benim Puanım:3

4 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. John green'i görünce düşünmeden aldığım bir kitap oldu ve bu gün başaldı. Henüz bir şey söylemek işine erken ama umarım beğenirim. Yorumun çok güzl olmuş bu arada 😊

    YanıtlaSil